Interested to know more about Herbalife?Kindly complete the form..Thank you.

Monday 14 January 2013

Perisa Shake Herbalife (Formula 1)

Seperti yang pernah saya post di entri sebelum ini, Formula 1 adalah produk yang paling basic dalam Herbalife. Saya pun memulakan Herbalife dengan sebotol F1 sahaja kerana target saya adalah untuk nutrisi anak yang disusukan. Alhamdulillah anak bertambah sihat dan saya mula addicted dengan F1 ni sebab sangat sedap dan mudah disediakan. Anda boleh berkreatif dalam menyediakan shake anda. Boleh dicampurkan / di'blend' dengan buah, susu rendah lemak, soya, ice, kurma dan sebagainya untuk menjadikan hidangannya lebih menarik. Tetapi perlu diambil kira kalori yang ditambah dengan pertambahan bahan di dalamnya. InsyaAllah akan saya kongsikan beberapa resepi shake sedap di entri yang lain.

Ramai juga bertanya apakah rasa setiap perisa F1 Herbalife ni? Seperti yang kita tahu, di Malaysia hanya terdapat lima jenis perisa sahaja iaitu Chocolate, Cappucino, Vanilla, Strawberry dan Tropical Fruits. Ini adalah pandangan saya terhadap setiap perisa F1 ni, mungkin berbeza dengan anda, tapi bolehla dijadikan rujukan kalau tiada idea nak pilih yang mana satu.

1) Dutch Chocolate
Rasanya betul-betul seperti coklat yang pekat (maybe dark chocolate), lebih kurang rasa Vico. Perisa ini tidak sama seperti Milo, kerana tidak mempunyai kandungan gula yang tinggi seperti minuman itu. Chocolate sedap kalau diambil sendirian, lebih sedap dengan Formula 3 (rasanya akan menjadi seperti sedikit berlemak).  Kurang gemar kalau minum Chocolate sahaja, paling best kalau dicampur dengan strawberry. 2nd best adalah dicampur dengan Cappucino, rasa cam Mocha sikit.

2) Cappucino
Cappucino rasanya agak pahit, sesuai dengan namanya iaitu kopi. Bagi penngemar kopi, ini mungkin pilihan terbaik buat anda. Rasa pahit kopi dapat dikurangkan sedikit dengan Formula 3 dan juga F1 perisa Vanilla. Ni favourite my mom.

3) Strawberry
Rasanya taklah seperti susu strawberry tu, tapi kalau dicampur dengan F3 dan soya atau susu, mungkin hampir sama. Saya tak gemar ambil strawberry ni sahaja, always mixed dengan chocolate. Mungkin kerana rasanya yang agak 'plain'. Strawberry ni mungkin 'pencampur' yang terbaik. To me, campur dengan chocolate dan cappucino memang sedap!

4) Vanilla
Perisa ni pun agak plain rasanya. Tapi ramai juga yang sukakannya. Juga compliment yang menarik seperti strawberry. Menaikkan rasa lemak shake anda. Kalau kena dengan bancuhan, rasanya seperti milk shake yang enak.

5) Tropical Fruit
Ni perisa terakhir yang saya cuba. Mula-mula minum memang ada rasa nak termun***. Tapi bila dah cuba 3 4 kali, sedap juga. Bau buah pisang agak kuat. Bagi penggemar buah-buahan tempatan, ini mungkin pilihan anda. But not really my taste. Suka bancuh dengan cappucino yang agak pahit tu untuk meneutralise rasa manis buah.

Menarik kan Herbalife? Menyediakan perbagai perisa yang kena dengan citarasa orang asia. Ada macam-macam perisa pula tu. Tak suka yang ini, boleh cuba yang itu. Boleh campur-campur lagi! Siapa kata benda yang baik tu harus tak sedap / pahit?!


To me yang paling penting adalah bancuh shake ni, bancuhan perlulah larut. Kalau tak larut, pertamanya membazir F1 tu, keduanya kurang sedap la obviously. Jadi, kalau di rumah, kalau nak senang, masukkan sahaja dalam blender, ais pun boleh hancur. Kalau di ofis, boleh la guna shaker bottle herbalife. Really not bad, boleh hancur juga. Lemak di tangan pun boleh hancur sebab jenuh menggoncang. Hehe.. Kalau ade mixer or mini blender boleh je bawa ke ofis.

Kepada anda yang masih sangsi dengan kehebatan Herbalife, atau kewangan masih tidak mengizinkan anda memiliki rangkaian set Herbalife, boleh juga memulakan dengan F1 sahaja. My sister and her husband boleh turun 3-4kg dengan mengambil F1 sahaja. Apa pun, di mana ada kemahuan, di situ ada jalan.

Jika ingin memulakan diet sihat anda dengan nutrisi lengkap Herbalife, sila hubungi Azira di 012-2373829.





No comments:

Post a Comment